Sie möchten in einem der größten Energieunternehmen der Welt arbeiten - dann sind Sie bei TOTAL richtig!

 Wir suchen motivierte und engagierte Mitarbeiter/innen, die unsere Zukunft gemeinsam mit uns gestalten möchten.

TOTAL GRUPPE

Für TOTAL sind 100.000 Mitarbeiter/innen in mehr als 130 Ländern tätig – sie alle unterstützen uns bei unserer Aufgabe, den wachsenden Energiebedarf durch Innovationen und nachhaltige Entwicklung zu sichern. Mehr über TOTAL Gruppe erfahren.

TOTAL IN ÖSTERREICH

Als Teil eines weltweit agierenden Energiekonzerns gehört TOTAL auch in Österreich zu den führenden Akteuren des Motorenölemarktes seit 40 Jahren.

Mit Kraft- und Motorenöle für Industrie und Gewerbe ebenso wie als Lieferant von Flugkraftstoffen, Bitumen oder Spezialprodukten für die Industrie sorgen unsere Fillialen Total Österreich und Total Schweiz jeden Tag, dass unsere Kunden vorankommen.

Derzeit sind etwa 45 Mitarbeiter bei Total HUB AT / CH beschäftigt.  

Mehr über Total in Österreich erfahren.

Unsere Stellenangebote

STELLENUMFANG / JOB DIMENSIONS

  • Anzahl der Kunden im automotiven Bereich in Österreich: 1587
  • Anzahl der betreuenden Aussendienst-Mitarbeiter in Österreich: 6

TÄTIGKEITEN / ACTIVITIES

Key Account Management Tätigkeiten:

  • Implement a commercial field policy with our OEM partners with a clear focus on development and market share gains. Relay this commercial policy also to the dealers for the purpose of deployment to the agent networks
  • Launch market survey on Lubricants Automotive market (competition, main players, potential, new dealers,…) to help define clear business strategy in collaboration with the Sales Manager
  • Make commercial proposals to KA clients and have contracts signed to develop the volumes and margins of the activity
  • Ensure communication on operations with sales representatives as a relay of partner action plans and be present regularly in the field (joint visits, coaching, implementation of action plans, etc.)
  • Define with the Dpt Marketing and the Sales Manager the regular actions / promotions / events intended to increase the recognition of Total in the field and the associated sales
  • Ensure technical and innovative positioning with customers and prospects in collaboration with the Technical Sales
  • Engineer. Implement investment programs at KA.
  • Assist Sales Manager in collaboration with internal services (Headquarters, Vienna, etc. ...) and develop continuous improvement of customer services
  • Respond to calls for tender and other consultations, establish business proposals

Support für Sales Managers:

  • Wöchentliche Bereitstellung der Verkaufsdaten und laufende Datenänderungen in den relevanten Tabellen in Abstimmung mit dem Vorgesetzten
  • Laufende Auswertungen der Verkaufszahlen Automotiv (Vorschau und Jahresvergleichswerte, Berechnung der Provisionen des Außendiensts) nach Maßgabe des Vorgesetzten
  • Vorbereitung im Zusammenarbeit mit Finanz der Daten für Reportings zur Weitergabe an den Vorgesetzten und an OEM Partnerorganisationen
  • „Key-User-Tätigkeit“ im Rahmen des internen CRM Systems
  • Projekt-Leiter des Distributor Management System (DMS)
  • Respektiert die TOTAL-internen Prozesse und Regeln, den Verhaltens-Codex und die ethischen Richtlinien (Wettbewerbsrecht, Interessenklonflikt etc.), so wie weiters die Vorgaben hinsichtlich Gesundheit, Sicherheit, Umwelt und Qualität

STELLENUMGEBUNG / CONTEXT AND ENVIRONMENT

  • Market more and more international with digital business orientation
  • New players and models appear that increase the competition
  • Total develop a high range of products with a lot of innovation to meet the future needs of customers

VERANTWORTUNGEN / ACCOUNTABILITIES

Verantwortung für die ordnungsgemäße Ausführung o.a. Tätigkeiten und Reisetätigkeit innerhalb und außerhalb Österreichs

BENÖTIGTE QUALIFIKATIONEN UND ERFAHRUNG / QUALIFICATIONS AND EXPERIENCE REQUIRED

  • Technische Ausbildung im Umfeld der Tribologie und Schmierungstechnik oder gleichwertige Berufserfahrung
  • Sprachkenntnisse: Deutsch, Englisch, Französisch wünschenswert
  • IT-Kenntnisse: allgemeine gute MS-Office-Kenntnisse, sehr gute Excel Kenntnisse, Salesforce Erfahrung, sehr IT affin

Die Stelle ist ab sofort verfügbar.

SITUATION IN ORGANIZATION

  • Direct hierarchical link with the Sales Representative
  • Transversal work with the Sales Managers / Contacts with supplier in F – IT – DE / Contacts with the international production plants
  • Attached positions : none

JOB DIMENSIONS

  • Approximately 3000 customers in two countries
  • Activities : 5 different Markets in B2B for each country
  • Transport : management of bulk and packed shipment mainly on road

ACTIVITIES

Missions

  • Ensure the administration of sales / front office of products in Austria and Switzerland : customer orders, delivery and invoicing.
  • Support Marketing : with the sales representative and ensure professional sales relationship with the customers.
  • Comply with the delegations of authorities linked to the job.
  • Be a Total HSEQ ambassador : by respecting & leading the Group’s Golden Rules with suppliers.

Tasks

Support to Sales Representatives:

  • Follow-up of orders to the customers, to be reported in the delivery tracking report.
  • Customer complaints and product returns : into the claim report: Sales Force
  • Product short out or delivery problems,
  • Carriers : contact for offer requests, organization on rail or road, transport availability check,
  • SPOC ( single point of contact ) in France = contact for transport confirmation.
  • Monthly reports and KPIs (Key Performance Indicators)

SAP-Update: new customers, update of customers master data, sale prices, transport’s conditions.

Customer’s contact:

  • Reception and processing of the product orders
  • Invoicing (including credit notes and rebates).
  • Cooperation with the credit manager. Responsibility shared : calling for due payments.

Products:

  • Availability, optimum loading location considering the costs, evolution of possible supply sources through daily contacts with the suppliers, and transmission of the information to the Sales Manager
  • Customs issues

Other activities

  • HSEQ: report each near-miss on the paper form available (min 2 near misses p.a.), propose new safety ideas to improve the safety culture (transporters, customers, office…)
  • Ensure back-up of other colleagues, when requested within the Sales Support Department
  • Actively participate to transversal projects : Process reviews, Company projects whatever the topics, and contribute to improvements when required

ACCOUNTABILITIES

  • Take into account the customers’ requests in order to fully satisfy them
  • Monitor the post negotiation operations
  • Maintain an excellent brand image of Total Austria and Total Switzerland

QUALIFICATIONS AND EXPERIENCE REQUIRED

  • Ease in the business relationships and by telephone
  • Organization and analysis capacities, reliable work for a quality service to the customers, pro-activity and initiative
  • Pro-active, capacity to manage priorities, endure stressing situations, capacity to propose innovative solutions
  • Computer Knowledges (Pack Office, very good SAP skills - MD + SD Modules)
  • Excellent German and English skills, French is of advantage
  • High motivation to improve working methods and develop team spirit

Die Stelle ist ab sofort verfügbar. Es handelt sich um einen unbefristeten österreichischen Dienstvertrag.

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