Sie möchten in einem der größten Energieunternehmen der Welt arbeiten - dann sind Sie bei TOTAL richtig!

 Wir suchen motivierte und engagierte Mitarbeiter/innen, die unsere Zukunft gemeinsam mit uns gestalten möchten.

TOTAL GRUPPE

Für TOTAL sind 100.000 Mitarbeiter/innen in mehr als 130 Ländern tätig – sie alle unterstützen uns bei unserer Aufgabe, den wachsenden Energiebedarf durch Innovationen und nachhaltige Entwicklung zu sichern. Mehr über TOTAL Gruppe erfahren.

TOTAL IN ÖSTERREICH

Als Teil eines weltweit agierenden Energiekonzerns gehört TOTAL auch in Österreich zu den führenden Akteuren des Motorenölemarktes seit 40 Jahren.

Mit Kraft- und Motorenöle für Industrie und Gewerbe ebenso wie als Lieferant von Flugkraftstoffen, Bitumen oder Spezialprodukten für die Industrie sorgen unsere Fillialen Total Österreich und Total Schweiz jeden Tag, dass unsere Kunden vorankommen.

Derzeit sind etwa 45 Mitarbeiter bei Total HUB AT / CH beschäftigt.  

Mehr über Total in Österreich erfahren.

Unsere Stellenangebote

STELLENUMFANG / JOB DIMENSIONS

  • Assistance to the MD and the Executive Committee

  • For two affiliates with activities in Switzerland and Austria (HUB), position based in Vienna

TÄTIGKEITEN / ACTIVITIES

  • Do the secretarial work for the Management and employees, be a support to all employees
  • Reception of visitors and switchboard
  • In charge of the administrative follow up of the employees & Feel good management (Zutrittskarten, Obstbestellung etc.)
  • Order equipment and office material needs and maintain the appearance of the office in a positive manner
  • Manage and archive all the contracts between Total and third parties (overall responsibility for all contracts regarding scanning, registering (electronically) and archiving (physically) and follow-up (tracking, cancelation policy etc.)
  • Answer the telephone, open and dispatch the mail, post administration responsibility
  • Responsible for the telephone system (administrative changes, training for new employees, telephone responder message etc.)
  • Organize meetings for the Management (Directors committee, Business Review, Board and general assembly and other meetings)
  • Organize internal meetings as seminars for management, sales representatives and occasionally Group seminars as well as all kind of events such as HUB events or Team Buildings etc.
  • General business trip organization such as flight, train, hotel, taking care of the costs etc.
  • Being partially responsible for the overall company car policy for AT/CH and fully responsible for the execution of it (car process incl. rent, contract management, invoice management, handbook for employees etc.)
  • Be of support regarding translations in EN/FR/DE language (protocols, job descriptions, contracts etc.)
  • Be of support to HR e.g. collect and store the annual interview, follow-up of the HR reports etc.
  • Follow-up of punctual subjects (Total Survey, Total increase of capital etc.)
  • Back-up for HSEQ: HSEQ reporting, MSDS, AUVA appointments etc.
  • Occasional Back-up for Back Office for customer requests (e.g. BO on a team-building etc.)

STELLENUMGEBUNG / CONTEXT AND ENVIRONMENT

  • Two countries: Austria and Switzerland
  • Polyvalent activities

VERANTWORTUNGEN / ACCOUNTABILITIES

  • Implementation of the Group Training Policy in respect of the budgets
  • Be the relay for HSEQ / HR
  • Ensure the proper fulfillment of all administrative tasks

BENÖTIGTE QUALIFIKATIONEN UND ERFAHRUNG / QUALIFICATIONS AND EXPERIENCE REQUIRED

  • Management assistant with experience
  • German, English, French required (English useful)
  • Good use of IT tools (Office package)
  • Polyvalent, flexible, organized, discreet

Die Stelle ist ab sofort verfügbar.
 

STELLENUMFANG / JOB DIMENSIONS

  • Anzahl der Kunden im automotiven Bereich in Österreich: 1587
  • Anzahl der betreuenden Aussendienst-Mitarbeiter in Österreich: 6

TÄTIGKEITEN / ACTIVITIES

Key Account Management Tätigkeiten:

  • Implement a commercial field policy with our OEM partners with a clear focus on development and market share gains. Relay this commercial policy also to the dealers for the purpose of deployment to the agent networks
  • Launch market survey on Lub Auto market (competition, main players, potential, new dealers,…) to help define clear business strategy in collaboration with the Sales Manager
  • Make commercial proposals to KA clients and have contracts signed to develop the volumes and margins of the activity
  • Ensure communication on operations with sales representatives as a relay of partner action plans and be present regularly in the field (joint visits, coaching, implementation of action plans, etc.)
  • Define with the Dpt Marketing and the Sales Manager the regular actions / promotions / events intended to increase the recognition of Total in the field and the associated sales
  • Ensure technical and innovative positioning with customers and prospects in collaboration with the Technical Sales
  • Engineer. Implement investment programs at KA.
  • Assist Sales Manager in collaboration with internal services (Headquarters, Vienna, etc. ...) and develop continuous improvement of customer services
  • Respond to calls for tender and other consultations, establish business proposals

Support für Sales Managers:

  • Wöchentliche Bereitstellung der Verkaufsdaten und laufende Datenänderungen in den relevanten Tabellen in Abstimmung mit dem Vorgesetzten
  • Laufende Auswertungen der Verkaufszahlen Automotiv (Vorschau und Jahresvergleichswerte, Berechnung der Provisionen des Außendiensts) nach Maßgabe des Vorgesetzten
  • Vorbereitung im Zusammenarbeit mit Finanz der Daten für Reportings zur Weitergabe an den Vorgesetzten und an OEM Partnerorganisationen
  • „Key-User-Tätigkeit“ im Rahmen des internen CRM Systems
  • Projekt-Leiter des Distributor Management System (DMS)
  • Respektiert die TOTAL-internen Prozesse und Regeln, den Verhaltens-Codex und die ethischen Richtlinien (Wettbewerbsrecht, Interessenklonflikt etc.), so wie weiters die Vorgaben hinsichtlich Gesundheit, Sicherheit, Umwelt und Qualität

STELLENUMGEBUNG / CONTEXT AND ENVIRONMENT

  • Market more and more international with digital business orientation
  • New players and models appear that increase the competition
  • Total develop a high range of products with a lot of innovation to meet the future needs of customers

VERANTWORTUNGEN / ACCOUNTABILITIES

Verantwortung für die ordnungsgemäße Ausführung o.a. Tätigkeiten und Reisetätigkeit innerhalb und außerhalb Österreichs

BENÖTIGTE QUALIFIKATIONEN UND ERFAHRUNG / QUALIFICATIONS AND EXPERIENCE REQUIRED

  • Technische Ausbildung im Umfeld der Tribologie und Schmierungstechnik oder gleichwertige Berufserfahrung
  • Sprachkenntnisse: Deutsch, Englisch, Französisch wünschenswert
  • IT-Kenntnisse: allgemeine gute MS-Office-Kenntnisse, sehr gute Excel Kenntnisse, Salesforce Erfahrung, sehr IT affin

Die Stelle ist ab sofort verfügbar.

STELLENUMFANG / JOB DIMENSIONS

  • Aktive Umsetzung der Verkaufsstrategien und Realisierung des Budgets (Volumen, Marge) durch Verkauf von Schmierstoffen und ähnlichen Produkten unter Berücksichtigung profitorientierter und betriebswirtschaftlicher Handlungsweisen.
  • Verantwortlich und stationiert in der Region OÖ und westliches NÖ

TÄTIGKEITEN / ACTIVITIES

  • Pflege und innovative Betreuung des bestehenden Kundenstammes, Pflege und Aktualisierung der Arbeitsunterlagen unter Nutzung aller zur Verfügung stehender Mittel und EDV-Datenbanken.
  • Vorbereitung, Durchführung und Nachbearbeitung von Akquisitionen.
  • Eigenverantwortliche Touren- und Besuchsplanung unter Kosten- und Produktivitätsgesichtspunkten.
  • Bindung von Kunden durch Investitionen und Serviceleistungen sowie Bearbeitung von drohenden Forderungsausfällen
  • Preisgestaltung im Rahmen vorgegebener Delegationen sowie Erstellen von Angeboten in Absprache mit der Verkaufsleitung
  • Beobachtung von Markt und Wettbewerb und Dokumentation der Konkurrenzangebot
  • Verkaufsfördernde Maßnahmen umsetzen bzw. Einführung neuer und Einsatz bereits bestehender Marketinginstrumente sowie Unterstützung der Kunden beim Einsatz dieser Instrumente
  • Regelmäßigen Kontakt zu verbundenen Unternehmen pflegen.
  • Teilnahme an Messen und Veranstaltungen ; Planung und Koordination von Partnerschulungen vor Ort
  • Erkennen und Nutzen von Synergien mit anderen Geschäftsbereichen, vor allem mit AS24
  • Einhaltung der vom Unternehmen definierten Prozesse und Abläufe
  • Respektiert die TOTAL-internen Prozesse und Regeln, Verhaltens-Codex und ethische Richtlinien (Wettbewerbsrecht, Interessenkonflikt etc.), und Vorgaben hinsichtl. Gesundheit, Sicherheit, Umwelt, Qualität

STELLENUMGEBUNG / CONTEXT AND ENVIRONMENT

Hauptsächlich im Außendienst, Homeoffice in Absprache mit dem Vorgesetzten

Marktumfeld:

  • Pkw-Werkstätten sowohl Marken-ungebundene Werkstätten sowie OEM-Werkstätten
  • Lkw-Werkstätten (Transport-Unternehmen, Bau-Unternehmen)
  • Landmaschinen-Werkstätten

VERANTWORTUNGEN / ACCOUNTABILITIES

  • Verantwortung für die ordnungsgemäße Ausführung der o. a. Tätigkeiten
  • Reisetätigkeit innerhalb des definierten Verkaufsgebietes

BENÖTIGTE QUALIFIKATIONEN UND ERFAHRUNG / QUALIFICATIONS AND EXPERIENCE REQUIRED

  • Abgeschlossene kaufmännische (oder ähnliche) Ausbildung
  • Betriebswirtschaftliche Kenntnisse
  • Außendiensterfahrung – Reisebereitschaft
  • Kontaktfreudigkeit, Aufgeschlossenheit
  • Teamfähigkeit, Kooperativität
  • Deutsch, Englischkenntnisse

Die Stelle ist ab sofort verfügbar.

 

Join us in our Austrian hub based in Vienna !

We have specialized in the distribution of fuels by cards, tolls and in the services offer for transport professionals.
You will report directly to the Director of the Austria/Slovenia subsidiary and have for main mission to reinforce and coordinate the commercial and marketing activity of the subsidiary with the help of Austria/Slovenia sales teams and headquarters teams.

Your Main Activities Will Be:

Business Development

  • Create and implement sales and piloting tools for field and sedentary sales people.
  • Analyze sales and KPIs, design and improve commercial steering tools.
  • Support salespeople in the use and optimization of the Salesforce CRM tool
  • Assist the General Manager in setting up distance selling in Austria: training plan, creation and monitoring of outgoing call campaigns, creation of a dashboard to monitor performance;
  • Partner search, database study and purchase, landing page construction, multi-channel campaign organization for lead generation - in collaboration with the AS24 central teams.

Marketing

  • Build and follow the communication plan - implementation and monitoring of communication operations.

  • Set up and animate marketing / communication / sales campaigns such as press and digital communication, field sales events, sectorial events to develop our sales of non-oil products and revenue.

  • Coordinate tests and support the launch of new products and digital projects

  • Coordinate various operational marketing projects: events, competitive intelligence, etc.

  • Manage the communication web platform and update our website page with our customers

  • Promote our network of service stations through the regular updating of the network guide

Other missions

  • Assist the General Director in the organization of internal meetings and in the preparation of meetings with Key Accounts and Partners.
  • Provide competitive and environmental intelligence.
  • Conduct and update various studies on demand. 

 

Desired QualificatioNS:

Master degree in Business

Technical Skills

  • You are attracted by Communication and Marketing topics.
  • A BtoB experience is a real advantage.

Computing Skills

  • Mastery of Excel (macros ...), PowerPoint, and web tools.
  • The knowledge of Salesforce is a plus.

Languages

Fluency in German, English and French is necessary for this position.

 

Die Stelle ist ab sofort verfügbar.

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